dodatkowe siedzenia w kamperze.
Strona główna » Kamper » Dodatkowe siedzenia w kamperze
Kamper

Dodatkowe siedzenia w kamperze

Dodatkowe siedzenia w kamperze to z pewnością częsty temat pojawiający się na forach i grupach. Wiele firm oferuje usługi montażu foteli wraz z pełną dokumentacją. Zmiana ilości siedzeń w kamperze objęta jest określonymi przepisami. Ja mam już to za sobą, mam wykonane badania i udało mi się zmienić miejsca foteli. Użyłem do tego specjalnej struktury kotwicznej włoskiej firmy CTA, dystrybutorem w Polsce jest firma Motoblend.

Ten wpis jest częścią cyklu dotyczącego budowy kampera, cykl ten będzie na bieżąco uzupełniany. Jeżeli interesuje Cię ten temat, koniecznie zajrzyj na pozostałe wpisy. 

Struktura kotwiczna do montowania dodatkowych foteli.
dodatkowe siedzenia w kamperze podczas montażu.

Montaż dodatkowych foteli w kamperze

Sam montaż struktury jest bardzo prosty i może go wykonać firma z odpowiednim PKD. Zestaw, który mamy u siebie składa się z dwóch części oraz systemu ISOFIX, który jest opcjonalny, jednak niezbędny jeżeli nie masz go w innych fotelach. Niestety prawo wymaga, aby przynajmniej dwa fotele, w tym jeden w drugim rzędzie, były wyposażone w ISOFIX. Komplet śrub, pasów bezpieczeństwa i specjalnie wyprofilowane uchwyty montowane pod podwoziem dołączone są do zestawu. Wszystko do siebie idealnie pasuje, a najtrudniejszą czynnością do wykonania jest wiercenie dziur w elementach auta. Całość montażu pokazuję w filmie, który znajdziesz na końcu wpisu.

dodatkowe siedzenia w kamperze podczas montażu.

Dodatkowe fotele w kamperze - narzędzia

Do wykonania montażu potrzebna będzie wiertarka z odpowiednim wiertłem do metalu. Klucze, zdecydowanie najlepiej nasadowe, u mnie pasował akurat klucz od kół do rozmiaru największych śrub. Dodatkowo pistolet do kleju i klej Sikaflex 221, Zestaw kątowników minimum 40x40x2.

Montaż dodatkowych foteli w kamperze.

Dodatkowe siedzenia w kamperze - koszty

Jest to z pewnością najtańsza opcja dołożenia legalnych dodatkowych miejsc siedzących. Za strukturę z ISOFIX zapłaciłem 2200 zł (obecnie koszt to ok. 2500) do tego należy doliczyć koszt elementów na skrzynię siedziska – około 300 zł. Pianka tapicerska to koszt 240 zł natomiast za tapicera z materiałem na pokrowce zapłaciliśmy 1000 zł. Krawcowa za wszycie klamer policzyła sobie 50 zł, a same klamry i taśmy to koszt 40 zł.  Badanie w ITS kosztowało nas 1414,5 zł. Podsumowując całość wyszła nas około 5250 zł.

dodatkowe siedzenia w kamperze.
dodatkowe siedzenia w kamperze.

Badanie w ITS

Badanie w ITS przebiegło bardzo sprawnie, zadzwoniłem i umówiłem się na spotkanie już następnego dnia. Rzeczoznawca był bardzo miły, obejrzał auto, zrobił zdjęcia kluczowych elementów (w sumie 6 fotografii). W międzyczasie wykonałem przelew i wysłałem potwierdzenie mailowe rzeczoznawcy. Po niecałej godzinie już miałem w ręku dokumenty. Zmiana ilości miejsc w kamperze nie jest straszna i da się to zrobić stosunkowo niskim kosztem.

Podobne wpisy

6 Comments

    1. Ja byłem w Warszawie, nie wiem czy są inne miejsca, najlepiej dowiedzieć się dzwoniąc do nich.

  1. Zastanawiam się nad tą konstrukcją ze względu na bezpieczeństwo – bo montaż do ramy jest na maxa pewny.

    Ale mam pytanie, rozumiem że w tym przypadku nie ma żadnej możliwości regulacji (gdzie siedzenia są faktycznie)? Ile zasłania okna ?
    Trochę się zastanawiam nad zrobieniem łóżka “gościnnego w tamtym miejscu albo w stronę drzwi albo łączone z kabiną.

    Rozumiem że cała operacja opierała się na tym że samochód był zarejestrowany na trzy osoby ?

    Pozdrawiam

    1. Konstrukcja posiada homologację więc o bezpieczeństwo jestem spokojny o tyle o ile ogólnie kampery nie należą do najbezpieczniejszych aut.
      Niestety miejsce montażu musi być na poprzecznicy i regulacja jest ograniczona.
      Co do okna to okna to ja miałem okno wstawione i zasłania go mniej więcej 20cm. Gdyby było mniejsze okno kamperowe to niemusiało by zasłaniać.
      można zrobić łóżko na tej konstrukcji widziałem takie rozwiązanie.
      Auto było 7 osobowe, zmieniłem na 5, ale ze zmianą położenia miejsc.
      Gdyby było 3 osobowe też by się udało ważne są tutaj badania w ITS. A ta struktura kotwiczna je przechodzi.

      1. U mnie jest 9 miejsc w dowodzie, kupiłem bez foteli chociaż patrząc na styl mocowania to nie chciałbym być tak wożony.

        Mam nadzieje że się nie okaże że trzeba będzie aż tyle dopłacić bo jakbym nie brał brygadówki to miałbym dużo lepszy samochód….

        Jesteś w stanie podać orientacyjne odległości od progu kabiny do oparcia ?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *